۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۹:۰۲

معاون امور مسجدالحرام: آب زمزم برای وضو استفاده نشود

معاون امور مسجدالحرام: آب زمزم برای وضو استفاده نشود

معاون رئیس امور مسجدالحرام از زائران خانه خدا خواست حرمت و قداست این مکان را حفظ کرده و از بردن آب و غذا به مسجدالحرام، استفاده از آب زمزم برای وضو، آلوده کردن حیاط مسجد و خوابیدن در آن خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسلم، دکتر محمد بن ناصر الخزیم معاون رئیس امور مسجدالحرام با اشاره به اینکه به منظور ایجاد فضای مناسب برای عبادت در مسجدالحرام برنامه هایی در نظر گرفته که طی موسم حج امسال در مسجدالحرام اجرا می شود، اظهار داشت: این طرحها از اوایل ماه صفر آغاز و تا نیمه شوال ادامه دارد.

این پروژه ها شامل اطلاع رسانی حجاج و زائران نسبت به امور دینی، برگزاری دوره های آموزشی برای حاجیان در مسجدالحرام، توزیع قرآن و کتابهای دینی میان آنها خواهد بود.

ارائه آب زمزم، افزایش تعداد ارابه برای معلولان، مفروش کردن حیاط مسجدالحرام و آماده سازی ورودیها برای زائران، ممانعت از ورود غذا به مسجدالحرام، آماده سازی برای ادای نماز، اهتمام به نظافت مسجد و اطراف آن بخشی دیگر از این طرح هستند.

بخش دیگر این پروژه بهره گیری از دستگاههای صوتی، تهویه، دوربینهای مجهز، دستگاههای ارتباطی، آسانسور و پله های برقی است که در کنار این طرحها، زائران خانه خدا از کتابخانه مسجدالحرام، مراحل توسعه آن، کارخانه تهیه پوشش خانه خدا و مراحل ساخت آن بازدید می کنند.

الخزیم در ادامه از همه زائران خواست حرمت و قداست این مکان را حفظ کرده و از آوردن آب و غذا، وسایل غیرضروری، استفاده از آب زمزم مخصوص نوشیدن برای وضو، حمل بطریهای آب پلاستیکی به مسجدالحرام، آلوده کردن و خوابیدن در حیاط خودداری کنند.

کد خبر 866535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha